Första advent, var är julkänslan?

Första advent var alltid så speciell när man var liten. Den var ett tecken på att det snart var jul. Idag är det första advent och jag har inte hittat någon julstämning. Då undrar jag, är det såhär det är bli vuxen? Om det är det så tycker jag inte om det. Julen måste vara mer än såhär.
Jag sitter här på mitt rum som är upplyst av två röda adventsljusstakar och lyssnar på Mariah Careys julskiva och borde känna Känslan. Lycka. Lycka till livet, till framtiden till allt. Men det gör jag inte. Istället tänker jag på att det är måndag imorn och att den börjar med 90 minuters fysik. Det gillar jag inte...
Har varit på dansuppvisning på Aktiv Ungdom. De var mycket duktiga. Gillade speciellt smågruppen som dansade till Markolios rocka på. De var grymma! :)
L.

Kommentarer
Postat av: Kirsten och janne 47

Ja visst är det tråkigt att julen inte riktigt känns i hjärtat längre?

2009-11-29 @ 21:24:21
URL: http://www.sealandville.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0