Skakiga händer.



Det är läskigt när man inte kan kontrollera sina rörelser eller sina tankar. När saker händer utanför ens kropp fast de borde ske inuti. När man bryter ihop medan man är på toppen och det enda man kan se är botten. När allt känns bra för fem minuter sen. Inte nu. När tåget rullar förbi och man aldrig hinner gå på. När natten är det ljusaste, och det dystraste. När man är ensam. Fast ändå inte. När man börjar backa men vet att man inte kommer orka. Gå igenom och analysera. Vad gjorde jag för fel?




Jag drömde om blod i natt.
Jag drömde om död i natt.
Jag drömde jag föll vid din sida
med banesår, i natt.

Du märkte ej alls att jag föll.
Din mun var allvarsam.
Med stadig hand du skölden höll
och gick din väg rakt fram

Jag drömde om eld i natt.
Jag drömde om rosor i natt.
Jag drömde min död var fager och god.
Så drömde jag i natt


När man förstår precis. Men önskar att man inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0