Ballade pour Adeline

Vissa dagar är bättre än andra. Med det uttrycket sägs också av sig självt att vissa dagar är sämre än andra. Ett bra avslut på en dålig dag har det i allafall varit. En underbar låt. Oerhört vackert pianospel vilket jag förhopnningsvis lär mig hela på snart. Så mycket känslor i låten att jag blir alldeles matt. Dåliga dagar kräver mer eftertanke och reflektion än de bra dagarna, jag tror det är därför vi blir så trötta av dåliga dagar.
Kvällen har alltså inte bestått av så mycket mer än reflekterande och H.P- tankar. Även där är det deppigt just nu- dumbledore, monsterögat, fred döda och det vankas fler dödsfall vad jag kan minnas. Usch så deppigt. Döden skrämmer oss alla här i livet och man blir lika ledsen varje gång någon i ens närhet stöter på den. Min mammas väninnas hund dog häromdagen och mina kinder blev lite våta. Hunden var 13 år och led bara den sista månaden men ändå. Varför ska det hända och varför tas vissa människor ifrån jorden långt före deras tid egentligen är kommen? Det är så orättvist.
Nu ska jag sova och hoppas att det inte blir någon förkylning av denna huvudvärk och dessa could-be-feberkänslorna.
Godnatt,
Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0