Boye


Får det vara såhär vackert som det är ute idag egentligen? Det känns som ett helt liv sedan man såg solen glimta fram och nu skämmer den bort oss med att visa sig i princip hela denna vackra vårdag. Man kan inte annat än att tacka gudarna och bara känna sig sådär lycklig som man gör när vårens första tecken blir exposed för vår ögon. På tal om exposed så såg jag på "vakna med the voice" i fredags och så var maria montazami där och för alla som har tvekat på om hon verkligen är sådär lost som hon verkar eller om det är tv3 som har regisserat hela programmet så har jag ett svar på det. ja, hon är liiite sådär borta. Men otroligt underhållande att lyssna på. haha, alltså hennes uttalande om "Steve" (hennes påhittade person som hon tänker sig ska komma in i hennes homestylade hus) och hennes hundar kan ju ha varit det roligaste.
Nej, nu måste jag återgå till engelska-, biologi- och spanskapluggandet som förgyller den här lördagen.Ikväll blir det hemlagad pizza med brorsan och hans assistent. Inte helt fel!
Ps. Jag älskar vårens fågelsång, den gör mig sådär pirrig i kroppen och dämpar alla sorters dåliga känslor. Så lyssna på naturens ljuva toner och glöm era bekymmer för en stund! :)
Kramar
Lina


Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
Bindas i det frusna bitterbleka?
Höjlet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja, visst gör det ont när knoppar brister,
Ont för det som växer och det som stänger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0