Jättehjärna!

Tidig och otroligt rejäl frukost innehållande smoothie, stekta ägg, goda mackor och en tallrik fil ger den här dagen förutsättningar att bli en ganska bra sådan. Idag är det studiedag och den kunde inte ha kommit mer lämpligt med tanke på att vi har två ganska feta prov både torsdag och fredag. Biologi och engelska, hurra! Hjärnan är ganska knäpp om jag får säga det, den borde inte kunna fungera så som den gör, det är helt sinnessjukt. Fast det är ju ganska positivt att den gör det annars vet jag inte vad det hade varit av oss. Tänk om evolutionen inte hade utvecklat lansettfiskens hjärna t.e.x. till den hjärnan vi har idag. Då hade vi inte haft så mycket att säga till om här på jorden men då hade vi nog inte haft lika mycket bekymmer, eller åtminstone inte fattat att vi hade bekymmer. Och det låter ju inte helt fel. Men å andra sidan, är jag ganska nöjd över att ha både mitt limbiska system och så även min pannlob(tack gode gud för pannloben) så jag ska inte klaga.  Men tänk om....


Livet som en lansettfisk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0