Hakuna Matata


Ibland vill jag bara inte mer.
Jag vill inte leva på den här platsen i världen, där människor är kallhjärtade och ensamma. Jag vill inte leva som jag gör, i ett samhälle där allting känns som en tävling och som något man hela tiden måste vinna för att klara sig. Jag vill inte leva i den tid jag gör, där allt är så modernt att folk slutat uppskatta det gamla, traditionella, fina och folk skaffar sig nya vänner i form av elektroniska föremål istället för människor.



Jag längtar bort. Bort till ett land där kärleken verkligen är allt man behöver och där alla lever tillsammans med naturen istället för att förstöra den till egen vinning. Till en plats där vi lever tillsammans och är helt beronde av varandra. Där man inte har mycket alls, men uppskattar det lilla man har. Där alla är accepterade och alla har samma värde. Där vi kämpar för och med varandra för att leva ett så lyckligt och kärleksfullt liv som möjligt.



Jag tror att alla människor har sin egen bild och uppfattning om vad paradiset är för något. Och jag längtar bort till mitt. Jag längtar efter lite Hakuna Matata.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0