.



Den här söndagen var droppen. Jag orkar inte känna att jag inte hinner med hela tiden. Det känns som att jag ska med ett tåg som jag alltid missar men som aldrig kommer. Ja skruvade känslorna är ibland.


Jag orkar inte heller bli besviken hela tiden. Besviken på allt runtomkring och besviken på mig själv. Besviken för att kah inte gör allt det som jag vill göra. Jag hoppas så mycket nuförtiden. Och om man hoppas så blir man också ofta besviken. Det är en jobbig cirkel, eller nåt.



Hm, jaa. Och så tänkte jag bara säga att jag var på Bodaborg med mina små drillflickor igår. Tjejer i åtta-nio-årsåldern kan vara väldigt elaka mot varandra. Och allt är en tävling. Redan då. Jag blir så trött. Men jag hoppas att allt blir bra nån gång för dem också. Att de inser att det inte handlar om att vara smidigast, snabbast, smartast eller mest populär. Det handlar om att prägla sina handlingar med kärlek och omsorg och ta vara på människorna runt omkring sig som man älskar. Och att vara snäll trots att man inte alltid får så mycket tillbaka.



Och så vill jag bo i ett kollektiv där peace, love and understanding präglar vår vardag. Ta mig tillbaka.

Bilderna är härifrån utom den sista den är härifrån (en mycket användbar sida jag nyss hittat)

Kommentarer
Postat av: Zuzanna

hade det stått på facebook, skulle jag gilla det.

2010-10-28 @ 20:49:13
URL: http://sidecide.blogg.se/
Postat av: lina

haha, ja man skulle ha en gilla-knapp på bloggen också..

2010-10-30 @ 12:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0