Snart vår och optimisten tittar fram!

Ett underbart lov. Det är ungefär allt jag kommer att säga om de så snabbt förbipasserande tio dagarna. De har innehållit ungefär allt det som jag blir glad av. När veckan började dra sig mot sitt slut och känslan av tomhet blandad med lite ångest smög sig på mig så började jag att seriöst fundera. Och då mitt i min fundering så dök ett citat, som jag läste i min almanacka som hastigast härom veckan, upp i mitt huvud; "Om det är något du inte gillar - ändra på det. Om du inte kan ändra på det - ändra på din attityd". Jag måste säga att det egentligen är det enda vi kan göra för att vara lyckliga. Har man något problem så får man antingen ta tag i det och ändra på den situationen man är i eller helt enkelt fokusera sin uppmärksamhet på något annat och tänka framåt. Och jag tror att det är precis det jag behöver göra just nu. För att orka dessa fortfarande så mörka veckor som ligger framför oss innan den o, så ljuva våren tittar fram. Jag orkar inte gå runt och känna mig trött hela tiden som jag har gjort nu i massor av veckor. Det är som att vara i dvala fast ändå hela tiden vara tvungen att prestera sitt bästa.









Skidsemester i värmland borde vara en rättighet för varje människa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0