Har vi lov, eller?

Igår hade vi julavslutning i skolan med elevshow och fika, och även lite av gulliga Sune mot vissas vilja. Kul, kul. Vi hade även liten "allmänbildad-quiz" vilken mitt lag vann och jag blev inte så förvånad, jag menar: med mig i laget kan det inte gå på nåt annat sätt. (jag kunde endast typ hälften av frågorna, bra Lina!). På julshowen fick vi se mycket, alldeles för mycket, men den var rolig var den. Jag funderar lite på hur det kommer bli nästa gång när vår årskurs förväntas hålla i den. Kommer den att bli lika kul? Njaa, jag tvivlar lite..
Idag är det 23:e december och jag fattar inte var dagarna försvinner. Och så fattar jag inte att vi har lov, har vi verkligen de? Det känns inte som så. Jag har gjort allt man ska göra innan jul, gjort skinka, köpt fina klappar, gjort julgodis, hittar alla mina tomtar, lyssnat på julmusik så jag spyr på det, kollat på julprogram på tv (ja, Ernst är lite av en favorit) Men varför känns det inte i kroppen att det är jul? Jag blir lite ledsen när jag tänker på om det är såhär det är att bli vuxen. Då vill jag inte mer.
Jag var nere på julnatta igår med Mathilda till 22, det var lite mysigt faktiskt och jag köpte de sista julklapparna. I eftermiddag ska jag träffa Michelle och gå ner på stan en sväng för att fösröka hitta något att ta på sig imorn, kanske en julskjorta eller nåt? Aja, får se lite vad det blir. Trevligt att träffa Michelle allafall och imorgon är det julafton. Ska bli lite trevligt ändå..
GOD JUL! :)
Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0