Stor(!)bagarn

Ojojoj, jag sprängs, jag lovar!! När som helst nu kommer det att ske och det är pga all koldioxidgas som just nu bildas av alla små svampar jag har stoppat i mig och det är varken kantarell eller champinjon jag pratar om utan jästsvampar. Jag fick en tanke förut när jag började bli lite bubblig i magen av bulldegen jag ätit och jag stod precis och drack ett glas vatten. Då tänkte jag att fotosyntesen just nu sker i mig och jag blev lite rädd. För hur naturligt känns det att en (oooo, så viktig) process som bildar socker sker i mig. Tänk om det aldrig slutar och jag blir någon slags masstillverkare av eget glukos. Men sen tänkte jag att det finns ju ingen tillgång på solljus och det måste ju finnas. Men OM man då skulle ta en lampa och lysa ner i magsäcken på mig, skulle det då verkligen kunna hända? Jag tvivlar på det men en sak är säker: man blir skadad av att gå natur!
L.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0