Far far away

Tänka sig att när man återvänder till skolan på en fredag och tror och drömmer, kanske, om att det ska bli en relativt lugn dag med lite slappt snackande på lektionerna och schysta lärare som inte bryr sig så mycket om det och roliga aktiviteter (ja, jag hade tänkt ut hur fredagen skulle se ut in i minsta detalj) Men vad blir det istället? Helt som vanligt. Efter lunchen var Alice och jag lite smått deppiga och längtade bort, långt bort från allt som påminner om denna lilla stad vi bor i. Vi har så mycket funderingar och jag hoppas verkligen att vi en dag kommer att förverkliga dessa drömmar. Men helst av allt skulle jag vilja åka bort nu, så snart som möjligt. Men det går väl inte. Hoppas för övrigt att det blir någon liten resa på sportlovet.
I går var det Kisa som gällde och det var skapligt skönt. Skidkunskaperna satt i trots att det var tre år sen sist jag stod på ett par skidor. Var där med min morbror Gösta. Mycket trevligt och faktsikt inte så kallt som man kan tro. Blir Kisabackarna även på friluftsdagen vilket känns mycket trevligt med fint sällskap..:)

Ps. om ni undrar varför jag ser lite förstoppad ut på den övre bilden så tog jag den i liften. :)

Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0