Jag ska fånga en ängel


Alltså för att sammanfatta denna skolvecka vet jag inte riktigt vad jag ska säga. För det första så har jag spenderat mesta tiden med att plugga. Pluggat, pluggat och pluggat men mestadels av tiden har tankarna varit på villovägar någonstans långt bort från sånt som citronsyracyklar och kinetiska energier. Därför har dessa två proven kanske inte gått riktigt som jag hade velat men jag hade allfall inte kunnat spenderar mer tid på skolan. Kanske lite mer koncentration men jag orkar inte.
Idag när jag kom hem kändes det lite tomt för jag vet inte vad jag ska göra för vettigt av min tid längre. Jag vet ingenting. Då har man senaste veckorna kunnat sätta sig och plugga och allfall försöka att släppa de trista tankarna som ibland kan fylla mitt trötta och lustiga huvud men nu har vi inte så mkt längre. Okej, matte på tisdag men matteproven är svåra att plugga till och då kan det lika gärna gå som det går. Så jag är fast med mina tankar...
Sen satt jag här och tänkte på allt och inget och tänkte att allt måste vara så mycket lättare för de människorna som verkligen vet vad de tror på här i livet. Ja, alltså de som vet vad de vill med sitt liv och de som vet att det finns något större som hjälper de i svåra tider. Jag önskar att jag var en sån person, för ibland känner man sig lite utelämnad här i livet och då skulle det vara skönt att veta att man har nån där uppe som litar på en även när man själv inte gör det.
Kramar
Lina

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0