Dagen till minne av Kristi himmelsfärd


Häromdagen sa jag, utan att riktigt tänka efter vad jag sa, till min vän Linnéa att det här med högtider egentligen känns ganska överskattat. Det händer ofta att man säger saker som bara kommer upp i hjärnan utan att varken mena det eller ha någon riktig tanke bakom det. Men ju mer jag tänkte på det jag sagt, som den sanna ältare jag är, så kom jag på att det är faktiskt så. Allafall nu när man är lite äldre. Inte ens julen känns så himla speciell längre. Den som, enligt den några år yngre versionen av mig själv, var den bästa dagen på året.


Jag tror att det det kanske har att göra med att man glömmer bort vad det egentligen är man firar. Allt har blivit så himla kommersiellt så att man blir lite trött. Ibland tänker jag att det är butikerna som kommit på högtiderna för att tjäna pengar för det är så det känns ibland. Julen, påsken, valborg, midsommar. Alla var när man var mindre en familjetradition där man gjorde speciella saker tillsammans med varandra. Nu när man är äldre så är alla dessa högtider en helg då man ska röja loss på stan. Det gör mig också lite trött.
Kristi himmelsfärdsdagen har allafall spenderats ungefär halva dagen i sängen och halva i soffan. Och jag överdriver faktiskt inte. Efter en riktigt trevlig och lång kväll igår var min energi helt slut. Här kommer några bilder från dagen som gått...





Avokado kan vara det godaste som finns. Som smör- fast gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0