En dag för tankar och lite tankar

Söndagar betyder ångest. Ångest, inte endast inför det faktum att man ska till skolan utan snarare för det faktum att helgen är över. Det kanske låter som samma sak. Men för mig så är anledningen till söndagsångesten oftast att helgen har varit så fin på alla sätt och vis att man aldrig vill återgå till verkligheten, som i mitt fall är skolan. Så varje söndag "botar" jag med antingen överblivet godis från helgen, stora mängder glass, mycket film, eller farliga mängder koffein.
Idag fick det bli det sistnämnda. Jag dricker aldrig så mycket kaffe egentligen men ibland gör det sig påmint och jag kan inte sluta trycka i mig giftet, drogen som jag vet är så farlig för min kropp. Men ändå så fortsätter jag och min respekt för missbrukare som kommit över sitt missbruk bara växer.

Egentligen skulle det här inlägget handla om något helt annat. Det skulle handla om mitt nya fotoprogram på iPhonen som gör grymma bilder, om ett prov som måste pluggas till, om en fin tidning som ramlat ner i min brevlåda och om min huvudvärk som spränger sönder mitt huvud dag ut och dag in som om det växer något därinne som bara vill komma ut. Men livet blir inte alltid som man tänkt sig och det gäller antagligen även min blogg.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0