Mormor


Igår efter att jag & Alilce sprang omkring på marknaden och var osmidiga så gick jag till Ica och köpte en blombukett och en såndär felix-risgrynsgröt-tub och gick och hälsade på min gamla mormor. Det ger mig så mycket att hälsa på henne sådär spontant ibland för hon blir så himla glad och vi kan sitta ganska länge och bara berätta saker för varann om våra så olika liv. Hon är väldigt fin mormor och hon är den enda i den generationen som jag har kvar. Därför njuter jag ännu mer av varje sekund jag kan spendera med henne och det känns väldigt ömsesidigt. För henne känns dagarna ibland väldigt långa och hon undrar ofta vad hon ska göra för att få dagarna att gå. Hon orkar inte så mycket längre så det bästa är att bara sitta och prata så när hon får besök värderar hon det väldigt högt. Det är intressant att höra hur annorlunda livet var när hon var ung och hur vi lever idag. Det känns som att allt var så äkta då och jag tycker att det är mysigt att bara sitta och lyssna när hon berättar och har stenkoll fast att det är mer än sjuttio år sedan allt hände





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0