Kvällsfilosofi

 

Ibland när jag ska sova brukar jag tänka vad har hänt mig den här dagen som gjorde den speciell. Antingen bra, dåligt, eller bara helt enkelt speciellt. Oftast brukar det finnas någonting om man väl börjar tänka efter. De dagar det inte finns något värt att minnas de dagarna känns allt lite extra tungt. Idag var inte en sådan dag trots att det låter så. Jag kände bara att jag var tvungen att skriva det. Ibland gör man det. Vad som räknades med min dag idag kan ni ju tänka på. Det var egentligen två saker. Någonting sagt. Någonting gjort.

 

'

 

För några veckor sedan var det här det finaste på en dag. Ibland när man själv eller ens omgivning inte ger en det man vill får man ta till små knep för att få dagen att räknas. Frukt, ljus, varm filt och "Black swan" förgyllde den dagen.

 

 

En annan dag var det en smoothie efter skolan som förhöjde när det kändes tungt. Som sagt: knep, mina vänner. Det gäller att hitta sina egna.

 


Kommentarer
Postat av: robinsonchanco

fett mkt jag gillar dina filosofier, man känner igen sig i dom :)

2011-01-25 @ 19:32:04
URL: http://lovisahemmingsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0